Sfaturi pentru Achizitie Corecta a unui Laptop

5/5 - (8 votes)

Fie că doriți să vă achiziționați primul dumneavoastră notebook sau doriți să îl schimbați pe cel vechi, trebuie să țineți cont de anumite aspecte și să fiți informați corect pentru ca în final să faceți cea mai bună alegere.

1. Prima sugestie este să știți răspunsul la întrebarea “La ce voi folosi acest laptop?”sfat achizitie Laptop

Poate pentru filme, birou, jocuri, grafică, pentru toate sau puțin din fiecare, ei bine și cum aflăm noi care laptop ni se potrivește nevoilor noastre ? De cele mai multe ori răspunsul îl căutăm pe internet, pe bloguri și citim articole, păreri și comentarii ale zeci și chiar sute de persoane. Multe dintre aceste persoane se contrazic între performanțele unui procesor AMD și unul INTEL , a plăcilor video Nvidia și ATI, sau că laptopurile DELL sunt mai bune decât Acer, și multe alte contradictorii și până la urmă nu înțelegem nimic.
Este important sa investești într-un laptop la care ii vei folosi performanțele la maxim. Dacă de exemplu utilizarea laptopului este pentru navigare pe internet, redactarea unor documente în Word și vizionarea unor filme, investiția în laptopul nou este mai mică decât investiția pentru un laptop pe care să ruleze fără probleme ultimele jocuri apărute.
Investiția în cel mai bun, cel mai tare laptop de pe piață pentru o utilizare clasică, nu are rost. Este ca și cum v-ați cumpăra un avion dar nu aveți spațiu pentru pista de decolare/aterizare.

2. Stabilirea unui buget.

Trebuie să stabiliți o valoare a investiției pe care urmează să o faceți. Astfel vi se poate recomanda cel mai bun laptop existent în bugetul respectiv. Contează să alegeți modelul care are  cel mai bun raport: Preț/Performanță.

3. Importanța performanțelor laptopului.

Este important să vă gândiți la ce ar putea conta mai mult: specificațiile tehnice sau designul și culoarea.
Fiecare are o importanță aparte, specificațiile tehnice determină performanțele laptopului dar designul și culoarea să vă fie pe plac deoarece cui ii place să vadă un produs zi de zi și să nu-i placă chiar deloc ?

În ceea ce privește performanțele laptopurilor, bănuim că ați observat că brandurile Asus, Acer, Toshiba, Dell, Sony Vaio, Lenovo, etc., nu fabrică componentele interne, ci stabilesc specificațiile laptopurilor și designul exterior.

Componentele dintr-un laptop sunt fabricate de alte companii, după cum urmează:
– procesoarele – Intel , AMD
– plăcile de bază – fabrici din China dedicate pentru ele.
– memoriile RAM – Kingmax, Kingston, Sycron, Samsung, Elpida, etc.
– hard disk-urile – Western Digital, Hitachi, Seagate, Samsung, etc.
– plăcile video – ATI, Nvidia, Intel, AMD
– ecranele – fabrici dedicate pentru ele, la fel ca în cazul plăcilor de bază.

În privința designului și a culorii preferate, în general cam toți producătorii au modele de laptopuri cu un anumit design sau cu o anumită culoare, trebuie doar căutate.

4. Achiziția să o faceți din magazine specializate IT !

E bine de știut că pe internet se dă cunoscător și cel care nu a făcut altceva decât să instaleze câteva programe, un windows, o imprimantă și gata e expert deci poate da sfaturi … greșit, de multe ori poți fi îndrumat și informat greșit de acești mici cunoscători și să îți dai seama că de fapt ți-ai luat ceva și spre surprinderea ta nu e ceea ce căutai. De aceea e bine să mergem la un magazin specializat IT unde găsiți angajați cu experiență vastă în domeniu care sunt acolo să vă dea sfaturi, să vă informeze și să vă ajute să luați o decizie bună, ei nu vă forțează să cumparați. Ei doar vă recomandă ce să cumparați, fie că produsul îl cumparați după ce sa terminat conversația, fie după o saptămână, o lună sau un an, important este că persoana cu care ați vorbit e acolo pentru dumneavoastră. Ei sunt persoanele care fac asta din pasiune, pentru ei calculatoarele sunt un stil de viață, asta fac zi de zi fie că sunt la locul de muncă sau acasă, așa ca oameni buni apelați cu încredere la sfaturile lor și îndrăzniți să întrebați orice detaliu pentru că hârtiuța pe care scrie câteva caracteristici despre laptop nu vă poate da prea multe detalii :) !!!

Acuma că am rezolvat problema cu de unde știm ce să alegem … sper că ați înțeles că experții în IT îi găsiți în magazinele specializate .

Să trecem la următorul pas … care sunt aceste MAGAZINE SPECIALIZATE ?
Aceste magazine se ocupă doar de un anumit domeniu și sunt experți în ceea ce fac.
În primul rând sunt magazinele care sunt specializate pe anumite domenii: magazine de haine care bineînțeles vând haine, magazine alimentare care vând alimente, magazine mixte care vând și haine și alimente, supermarketuri care vănd de toate pentru toți, și magazine IT care vând produse IT. De aceea când vrem să cumpărăm un laptop, o memorie sau o placă video mergem la magazinul IT nu la magazine la care pe un raion sunt laptopuri iar pe celălalt raion mezeluri.
Și să vă explicăm de ce : pentru că nu sunt specializați pe acest domeniu dar totuși vând așa ceva , ei nu fac service, nu oferă consultanță înainte de vânzare și nici suport tehnic după vânzare. Ei nu fac altceva decât să mute cutiile cu produse dintr-un loc în altul și într-un final la utilizator în brațe.

Ei bine avantajele achiziționării unui laptop dintr-un magazin IT sunt nelimitate și o să enumăr urmatoarele :
– suport tehnic specializat,
– consultanță specializată,
– orientare către nevoia clientului,
– upgrade și service direct în magazin,
– discount-uri pentru clienții fideli,
– promoții pentru toți clienții,
– promptitudine,
– comenzi pentru orice produs comercializat în România,
– produse pentru orice buget dar și pentru cei mai pretențioși clienți.

Un laptop este un produs de utilizare îndelungată pentru care este recomandat să primiți și suport tehnic după cumpărare. Deci nu este bine în coșul de cumpărături de la supermarket, pe lângă orez, zahăr, fructe și legume să puneți și un laptop.

5. Asigurați-vă că Upgrade-ul de performanțe este posibil !

În unele magazinele specializate (care sunt Centru Autorizat Service Laptop) se poate face upgrade de performanțe la orice laptop în momentul cumpărării sau ulterior. Upgrade-ul se poate face la: memorie RAM sau hard disk, cel mai uzual.
Chiar dacă laptopurile au sigiliu pe carcasă, în anumite magazine se poate rupe acel sigiliu (daca acel magazin este reprezentanță locală a producătorului), fiind înlocuit cu altul, iar garanția nu este afectată. Acest lucru se poate face doar la laptopurile achiziționate din același magazin în care se solicită upgrade-ul.
În cazul supermarket-urilor acesta este un dezavantaj deoarece ei nu se ocupă cu așa ceva și dacă îl duceți la un magazin specializat pentru upgrade, există riscul pierderii garanței. Deci, nu era mai bine dacă v-ați fi luat laptopul de la magazin specializat unde dacă nu îți ajung 2GB îți mai pun ei încă 2GB și ai garanție în continuare? Pe lângă faptul că se poate monta memorie RAM în plus, această memorie trebuie și testată, să fie complet compatibilă cu placa de bază sau cu cealaltă placuță de RAM existentă deja în laptop. Sau dacă peste 1an vrei un hard mai mare, la fel mergi la magazinul specializat și îl montează și îl testează, pentru că ei se ocupă cu așa ceva.

6. Centru de Service Autorizat vs. Supermarket

Termenul de garanție este diferit de oferirea/rezolvarea garanției.
Termen de garanție reprezintă perioada de garanție oferită unui produs, exemplu: 1 an, 2 ani. Această perioadă este oferită de fiecare magazin care comercializează produse de utilizare îndelungată. Este obligatoriu prin lege acest lucru.
Oferirea/rezolvarea garanției este un lucru mai complex. Centrele de service autorizat se ocupă de acest lucru. Ele preiau laptopul în garantie, și se ocupă și de repararea lui.
În schimb supermarket-urile nu au deloc departament de garanție, ci numai banc de probe. În acest caz laptopul trebuie trimis de client la centrul de service autorizat de producătorul laptopului. Exista cazuri excepționale când anumite supermarket-uri preiau laptopul în service, dar îl trimit mai departe la centrul de service, ei nici măcar nu pornesc laptopul. Acest centru de service în general este în București.
Iar aici intervine întrebarea: Este mai bine să trimiți laptopul în garanție cu un curier național, sau este mai bine să mergi la magazinul de unde ai cumpărat laptopul și discuți direct cu oamenii de acolo care se vor și ocupa de repararea lui ?

…. Continuarea si Detalii mai multe la : https://www.one-it.ro/blog/2011/07/9-sugestii-de-care-sa-tii-cont-pentru-achizitia-corecta-a-unui-laptop-notebook/

Share and Enjoy !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *